دکلمه غزلیات حضرت حافظ

در این وبلاگ دکلمه غزلیات حضرت حافظ به دوستداران آن حضرت تقدیم می گردد. غزل ها در آپارات و یوتیوب هم بارگذاری می شود.

دکلمه غزلیات حضرت حافظ

در این وبلاگ دکلمه غزلیات حضرت حافظ به دوستداران آن حضرت تقدیم می گردد. غزل ها در آپارات و یوتیوب هم بارگذاری می شود.

غزل 062 - مرحبا ای پیک مشتاقان

دکلمه غزل مرحبا ای پیک مشتاقان با صدای نسرین محمدی  

 

مرحبا ای پیک مشتاقان بده پیغام دوست                تا کنم جان از سر رغبت فدای نام دوست  

واله و شیداست دائم همچو بلبل در قفس               طوطی طبعم ز عشق شکر و بادام دوست  

زلف او دام است و خالش دانه آن دام و من           بر امید دانه ای افتاده ام دردام دوست  

سر ز مستی بر نگیرد تا به صبح روز حشر            هر که چون من در ازل یک جرعه خورد از جام دوست  

بس نگویم شمه ای از شرح شوق خود از آنک      دردسر باشد نمودن بیش از این ابرام دوست  

گر دهد دستم کشم در دیده همچون توتیا                خاک راهی کان مشرف گردد از اقدام دوست  

میل من سوی وصال و قصد او سوی فراق            ترک کام خود گرفتم تا برآید کام دوست  

حافظ اندر درد او می سوز و بی درمان بساز         زان که درمانی ندارد درد بی آرام دوست  

غزل 061 - صبا اگر گذری افتدت

دکلمه غزل صبا اگر گذری افتدت با صدای نسرین محمدی  

 

صبا اگر گذری افتدت به کشور دوست
بیار نفحه‌ای از گیسوی معنبر دوست

به جان او که به شکرانه جان برافشانم
اگر به سوی من آری پیامی از بر دوست

و گر چنان که در آن حضرتت نباشد بار
برای دیده بیاور غباری از در دوست

من گدا و تمنای وصل او هیهات
مگر به خواب ببینم خیال منظر دوست

دل صنوبریم همچو بید لرزان است
ز حسرت قد و بالای چون صنوبر دوست

اگر چه دوست به چیزی نمی‌خرد ما را
به عالمی نفروشیم مویی از سر دوست

چه باشد ار شود از بند غم دلش آزاد
چو هست حافظ مسکین غلام و چاکر دوست

غزل 060 - آن پیک نامور

دکلمه غزل آن پیک نامور با صدای نسرین محمدی  

 

آن پیک نامور که رسید از دیار دوست                        آورد حرز جان ز خط مشکبار دوست  

خوش می دهد نشان جلال و جمال یار                         خوش می کند حکایت عز و وقار دوست  

دل دادمش به مژده و خجلت همی برم                         زین نقد قلب خویش که کردم نثار دوست  

شکر خدا که از مدد بخت کارساز                               بر حسب آرزوست همه کار و بار دوست  

سیر سپهر و دور قمر را چه اختیار                            در گردشند بر حسب اختیار دوست  

گر باد فتنه هر دو جهان را به هم زند                         ما و چراغ چشم و ره انتظار دوست  

کحل الجواهری به من آر ای نسیم صبح                     زان خاک نیکبخت که شد رهگذار دوست  

مائیم و آستانه عشق و سر نیاز                                تا خواب خوش که را برد اندر کنار دوست  

دشمن به قصد حافظ اگر دم زند چه باک                     منت خدای را که نیم شرمسار دوست  

غزل 059 - دارم امید عاطفتی

دکلمه غزل دارم امید عاطفتی با صدای نسرین محمدی  

 

دارم امید عاطفتی از جناب دوست
کردم جنایتی و امیدم به عفو اوست

دانم که بگذرد ز سر جرم من که او
گر چه پریوش است ولیکن فرشته خوست

چندان گریستیم که هر کس که برگذشت
در اشک ما چو دید روان گفت کاین چه جوست

هیچ است آن دهان و نبینم از او نشان
موی است آن میان و ندانم که آن چه موست

دارم عجب ز نقش خیالش که چون نرفت
از دیده‌ام که دم به دمش کار شست و شوست

بی گفت و گوی زلف تو دل را همی‌کشد
با زلف دلکش تو که را روی گفت و گوست

عمریست تا ز زلف تو بویی شنیده‌ام
زان بوی در مشام دل من هنوز بوست

حافظ بد است حال پریشان تو ولی
بر بوی زلف یار پریشانیت نکوست