دکلمه غزلیات حضرت حافظ

در این وبلاگ دکلمه غزلیات حضرت حافظ به دوستداران آن حضرت تقدیم می گردد. غزل ها در آپارات و یوتیوب هم بارگذاری می شود.

دکلمه غزلیات حضرت حافظ

در این وبلاگ دکلمه غزلیات حضرت حافظ به دوستداران آن حضرت تقدیم می گردد. غزل ها در آپارات و یوتیوب هم بارگذاری می شود.

غزل 095 - مدامم مست می دارد

دکلمه غزل مدامم مست می دارد با صدای نسرین محمدی  

 

مدامم مست می دارد نسیم جعد گیسویت                  خرابم می کند هر دم فریب چشم جادویت  

پس از چندین شکیبایی شبی یا رب توان دیدن        که شمع دیده افروزیم در محراب ابرویت  

سواد لوح بینش را عزیز از بهر آن دارم               که جان را نسخه ای باشد ز لوح خال هندویت  

تو گر خواهی که جاویدان جهان یکسر بیارایی       صبا را گو که بردارد زمانی برقع از رویت  

وگر رسم فنا خواهی که از عالم براندازی             برافشان تا فرو ریزد هزاران جان ز هر مویت  

من و باد صبا مسکین دو سرگردان بی حاصل        من از افسون چشمت مست و او از بوی گیسویت  

زهی همت که حافظ راست از دنیی و از عقبی        نیاید هیچ در چشمش بجز خاک سر کویت 

غزل 094 - زان یار دلنوازم

دکلمه غزل زان یار دلنوازم با صدای نسرین محمدی  

 

زان یار دلنوازم شکری است با شکایت                     گر نکته دان عشقی بشنو تو این حکایت  

بی مزد بود و منت هر خدمتی که کردم                       یا رب مباد کس را مخدوم بی عنایت 

رندان تشنه لب را آبی نمی دهد کس                         گویی ولی شناسان رفتند از این ولایت  

در زلف چون کمندش ای دل مپیچ کانجا                    سرها بریده بینی بی جرم و بی جنایت  

چشمت به غمزه ما را خون و خورد و می پسندی       جانا روا نباشد خون ریز را حمایت  

در این شب سیاهم گم گشت راه مقصود                    از گوشه ای برون آی ای کوکب هدایت  

از هر طرف که رفتم جز وحشتم نیفزود                    زنهار از این بیابان وین راه بی نهایت  

ای آفتاب خوبان می جوشد اندرونم                         یک ساعتم بگنجاان در سایه عنایت  

این راه را نهایت صورت کجا توان بست                 کش صد هزار منزل بیش است در بدایت  

هرچند بردی آبم روی از درت نتابم                        جور از حبیب خوشتر کز مدعی رعایت  

عشقت رسد به فریاد ار خود بسان حافظ                 قرآن ز بر بخوانی در چارده روایت 

غزل 093 - چه لطف بود

دکلمه غزل چه لطف بود با صدای نسرین محمدی  

 

چه لطف بود که ناگاه رشحه قلمت                   حقوق خدمت ما عرضه کرد بر کرمت  

به نوک خامه رقم کرده ای سلام مرا                که کارخانه دوران مباد بی رقمت  

نگویم از من بی دل به سهو کردی یاد              که در حساب خرد نیست سهو بر قلمت  

مرا ذلیل مگردان به شکر این نعمت                که داشت دولت سرمد عزیز و محترمت  

بیا که با سر زلفت قرار خواهم کرد                 که گر سرم برود بر ندارم از قدمت  

ز حال ما دلت آگه شود مگر وقتی                   که لاله بر دمد از خاک کشتگان غمت  

روان تشنه ما را به جرعه ای دریاب              چو می دهند زلال خضر ز جام جمت  

همیشه وقت تو ای عیسی صبا خوش باد         که جان حافظ دلخسته زنده شد به دمت

غزل 092 - میر من

دکلمه غزل میر من با صدای نسرین محمدی  

 

میر من خوش میروی کاندر سر و پا میرمت                  خوش خرامان شو که پیش قد رعنا میرمت  

گفته بودی کی بمیری پیش من تعجیل چیست                 خوش تقاضا می کنی پیش تقاضا میرمت   

عاشق و مخمور و مهجورم بت ساقی کجاست                گو که بخرامد که پیش سرو بالا میرمت   

آن که عمری شد که تا بیمارم از سودای او                   گو نگاهی کن که پیش چشم شهلا میرمت  

گفته ای لعل لبم هم درد بخشد هم دوا                           گاه پیش درد و گه پیش مداوا میرمت  

خوش خرامان میروی چشم بد از روی تو دور               دارم اندر سر خیال آنکه در پا میرمت  

گرچه جای حافظ اندر خلوت وصل تو نیست                  ای همه جای تو خوش پیش همه جا میرمت