دکلمه غزلیات حضرت حافظ

در این وبلاگ دکلمه غزلیات حضرت حافظ به دوستداران آن حضرت تقدیم می گردد. غزل ها در آپارات و یوتیوب هم بارگذاری می شود.

دکلمه غزلیات حضرت حافظ

در این وبلاگ دکلمه غزلیات حضرت حافظ به دوستداران آن حضرت تقدیم می گردد. غزل ها در آپارات و یوتیوب هم بارگذاری می شود.

غزل 141 - دیدی ای دل

دکلمه غزل دیدی ا ی دل با صدای نسرین محمدی


دیدی ای دل که غم عشق دگربار چه کرد
چون بشد دلبر و با یار وفادار چه کرد
 
آه از آن نرگس جادو که چه بازی انگیخت
آه از آن مست که با مردم هشیار چه کرد
 
اشک من رنگ شفق یافت ز بی‌مهری یار
طالع بی‌شفقت بین که در این کار چه کرد
 
برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر
وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کرد
 
ساقیا جام می‌ام ده که نگارنده غیب
نیست معلوم که در پرده اسرار چه کرد
 
آن که پرنقش زد این دایره مینایی
کس ندانست که در گردش پرگار چه کرد
 
فکر عشق آتش غم در دل حافظ زد و سوخت
یار دیرینه ببینید که با یار چه کرد
 
〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰

غزل 140 - دلبر برفت

دکلمه غزل دلبر برفت با صدای نسرین محمدی 


    دلبر  برفت و دلشدگان را خبر نکرد
یاد حریف شهر و رفیق سفر نکرد
 
یا بخت من طریق مروت فرو گذاشت
یا او به شاهراه طریقت گذر نکرد
 
گفتم مگر به گریه دلش مهربان کنم
چون سخت بود در دل سنگش اثر نکرد
 
شوخی مکن که مرغ دل بی‌قرار من
سودای دام عاشقی از سر به درنکرد
 
هر کس که دید روی تو بوسید چشم من
کاری که کرد دیده من بی نظر نکرد
 
من ایستاده تا کنمش جان فدا چو شمع
او خود گذر به ما چو نسیم سحر نکرد
 
〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰 〰